The puzzle as a gamification technology for popularizing scientific museum collections
- Authors: Slyshkin G.G.1, Chizh N.V.1, Smirnova I.V.1
- Affiliations:
- N. A. Semashko National Research Institute of Public Health, 105064, Moscow, Russian Federation
- Issue: No 4 (2025)
- Pages: 168-172
- Section: История медицины
- URL: https://bulleten-nriph.ru/journal/article/view/3069
- DOI: https://doi.org/10.69541/NRIPH.2025.04.029
- Cite item
Abstract
About the authors
Gennady Gennadevich Slyshkin
N. A. Semashko National Research Institute of Public Health, 105064, Moscow, Russian Federation
Email: ggsl@yandex.ru
Nina Vasilevna Chizh
Email: nina-chizh@yandex.ru
Irina Valeryevna Smirnova
N. A. Semashko National Research Institute of Public Health, 105064, Moscow, Russian Federation
Email: lula@narod.ru
References
- Deterding S, Dixon D, Khaled R, Nacke L. From game design elements to gamefulness: Defining «gamification». Proceedings of the 15th International Academic MindTrek Conference: Envisioning Future Media Environments. 2011:9—15. doi: 10.1145/2181037.2181040
- Пашков К. А., Бергер Е. Е., Туторская М. С., Слышкин Г. Г., Чиж Н. В. Игры по истории медицины. Центр развития историко-медицинских музеев Российской Федерации Минздрава России, Московский государственный медико-стоматологический университет имени А. И. Евдокимова, Национальный научно-исследовательский институт общественного здоровья имени Н. А. Семашко, Российское общество историков медицины. Москва: Лакуэр Принт; 2020.
- Лапин К. В. Санитарное просвещение: Руководство по организации и методике санитарного просвещения для среднего медицинского персонала. В обработке Ф. Ю. Бермана; под общ. ред. С. Н. Волконской. Москва: Ленинград: Гос. мед. изд-во; 1932.





